NEMUNO TURISTINĖS TRASA – TAI AUKSO GYSLA

2007 m. birželio mėn. 8 d. ir 15 d. gavau kvietimą dalyvauti Turizmo departamento renginiuose, kuriuose būtų aptariamos problemos dėl keleivių plukdymo Nemuno upe. Jau ne vieną kartą šios problemos buvo gvildentos, bet rengiami sprendimai perkelti už ES lėšas įrengtas prieplaukas Nemuno upėje ant savivaldybių pečių vargu ar duos laukiamų rezultatų. Nes norint sukurti prielaidas reguliariam keleivių susisiekimui Nemuno upe, bet kuris vežėjas (plukdytojas) neeikvos laiko trdamasis su kiekviena savivaldybe atskirai. Geriausia būtų, jai savivaldybės tokį sprendimą priimtų kartu ir savo parašais patvirtintų siekį konkurso būdu rasti kelevių pervežimo organizatorių (operatorių).

Pasiūlau birželio mėn. 15 d. Kaune. surengti konferencijos tema: “Reguliaraus susisiekimo Nemuno upe organizavimas –  problemos ir sprendimo būdai” Konferencijos metu siūliau išklausyti savivaldybių patirtį eksploatuojant naująsias prieplaukas, apžvelgti užsienio šalių patirtį ir aptarti galimus sprendimo būdus.

Maniau, kad būtų naudinga gauti daugiau informacijos ir paanalizuoti reguliaraus keleivių susisiekimo organizavimo patirtį Elbės upėje nuo Liubeko jūrinio uosto Vokietijoje. Šiandien sunku tikėtis, kad kažkokia valstybinė institucija turės galimybę organizuoti reguliarų keleivių susisiekimą, nes tai grynai komercinė paslauga, o ne valstybinė funkcija. Keleivių susisiekimą geriausiai vykdytų privati struktūra, bet reikia savivaldybių interesų suderinamumo, bendro sutarimo dėl sąlygų.

Koncesijos įstatymas ir viešas konkursas suteikia galimybę rasti tinkamą investuotoją į reguliaraus keleivių susisiekimą ir esamų prieplaukų eksploatavimą, neperduodant nuosavybės teisių iš savivaldybių privatininkui. Tokio investuotojo buvimas padėtų spręsti ir kitų paslaugų (maitinimo, aptarnavimo, nuomos, sugojimo)atsiradimą ir išvystymą šalia esamų ir būsimų prieplaukų. Tai neabejotinai paskatintų didesnį turistų skaičiaus augimą ir suteiktų galimybę turizmą vystančiom įmonėms pateikti naujus kelionių maršrutus ir keliavimo priemones Nemuno upe ir šalia.

Esant konferencijos dalyvių ir savivaldybių atstovų pritarimui, galima būtų kreiptis į Ūkio ministeriją su siūlymu skelbti tarptautinį konkursą mobilių ir stacionarių prieplaukų eksploatavimui ir reguliaraus keleivių susisiekimo organizavimui Nemuno upe.

Kompleksiškai sprendžiant visų esamų ir būsimų prieplaukų eksploatavimo problemas galima tikėtis tolygesnės turizmo infrastruktūros išvystymo ir realaus pajamų padidėjimo šalia esantiems gyventojams, savivaldybių ir Lietuvos biudžetui.

Na o po mėnesio parengiau devynių savivaldybių merų raštą Ūkio ministerijai:

Lietuvos Republikos

Ūkio ministerijos

Ministrui V.Navickui,

Valstybės sekretoriui G.Miškiniui

 

Dėl prieplaukų eksploatavimo ir

reguliaraus keleivių pervežimo Nemune upe

Ūkio ministerijoje š.m. liepos 7 dieną pasitarimo pas valstybės sekretorių G.Miškinį metu buvo iškelta idėja stacionarių ir mobilių prieplaukų eksploatavimą sieti su reguliaraus keleivių pervežimo organizavimu Nemuno upe nuo Kauno iki Klaipėdos ir Nidos uostų ir konkurso būdu pabandyti perduoti vienam operatoriui.

Savivaldybėms šiandien iškyla pakankamai daug problemų susijusių su naujomis stacionariomis ir mobiliomis prieplaukomis Nemuno upėje. Nepakanka finansinių resursų ne tik privažiavimo kelių įrengimui ir asfaltavimui, bet ir priežiūrai užtikrinti. Bėgant laikui šios problemos ir išlaidos gali dar labiau padidėti ir sunku bus tikėtis subalansuoto infrastruktūros išvystymo šalia šių priplaukų.

Koncesijos įstatymas ir viešas konkursas suteikia galimybę rasti tinkamą investuotoją į reguliaraus keleivių susisiekimą ir esamų prieplaukų eksploatavimą, neperduodant nuosavybės teisių iš savivaldybių privatininkui. Tokio investuotojo buvimas padėtų spręsti ir kitų paslaugų (maitinimo, aptarnavimo, nuomos, sugojimo)atsiradimą ir išvystymą šalia esamų ir būsimų prieplaukų. Tai neabejotinai paskatintų didesnį turistų skaičiaus augimą ir suteiktų galimybę turizmą vystančiom įmonėms pateikti naujus kelionių maršrutus ir keliavimo priemones Nemuno upe ir šalia.

Kreipiamės į Ūkio ministeriją su prašymu padėti surengti tarptautinį konkursą mobilių ir stacionarių prieplaukų eksploatavimui ir reguliaraus keleivių susisiekimo organizavimui Nemuno upe nuo Kauno iki Klaipėdos ir Nidos uostų.

Kompleksiškai sprendžiant visų esamų ir būsimų prieplaukų eksploatavimo problemas galima tikėtis tolygesnės turizmo infrastruktūros išvystymo ir realaus pajamų padidėjimo šalia esantiems gyventojams, savivaldybių ir Lietuvos biudžetui.

 

Kauno rajono savivaldybės meras Valerijus Makūnas
Kauno miesto savivaldybės meras Andrius Kupčinskas
Jurbarko rajono savivaldybės meras Algirdas Gudaitis
Šakių rajono savivaldybės meras Juozas Bertašius
Pagėgių savivaldybės meras Kęstas Komskis
Šilutės rajono savivaldybės meras Virgilijus Pozingis
Klaipėdos rajono savivaldybės meras Vaclovas Dačkauskas
Klaipėdos miesto savivaldybės meras Rimantas Taraškevičius
Neringos savivaldybės meras Vigantas Giedraitis

 

 

Tai pat žiūrėkite

UŽ KĄ BALSUOTI, O UŽ KĄ GALI BŪTI ITIN PAVOJINGA!

Už ką balsuoti?             Pastarosiomis dienomis šį klausimą man užduoda vis dažniau. Neturiu jokio noro …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *